Anar a: Contingut principal »

Meteo
  • Baròmetre
    mb

DADES TÈCNIQUES RECORREGUT SAFARI BLAU

• Longitud del recorregut: 24,14 Km.
  • Desnivell acumulat: 3.564,7 m.
  • Temps invertit:
    • 3h.37 min. sense cues ni aturades als remuntadors.
    • 4h.27 min. amb cues de 5 min. i sense aturades als remuntadors.
    • 5h.17 min. amb cues de 10 min. i sense aturades als remuntadors.
  • S’ha calculat un temps de baixada per a nivell intermedi seguint el paràmetre següent (basat en les dades de la NSAA - National Ski Area Association, USA):
    • Velocitat esquiador: 280 m/min. de longitud de pista recorreguda amb el pendent.
    • Descans d’1 min. per cada 400 m. de longitud de la pista corregida amb el pendent.

Safari blau

Si ets un esquiador de nivell mitjà, t’agrada esquiar tranquil i segur, lliscar per pistes còmodes, àmplies, sense pendents exagerats... Si busques el plaer d’esquiar amb la teva família i vols gaudir de les teves vacances sense contratemps, Baqueira et té preparat el Safari Blau (Iniciat).
Vine amb nosaltres!

Passos

1 Sortida de l’Info Cafè (Sup. TC. Baqueira) cap al TSD. Mirador

Punt de sortida del Safari Blau: Info Cafè Baqueira 1800, al qual accedim còmodament des de Baqueira 1500 en el TC. Baqueira (4’). Abans de sortir podeu revisar el vostre material, prendre un cafè i fins i tot fer un cop d’ull al gran itinerari que us proposa el Safari Blau per pistes de dificultat mitjana que us permetrà conèixer tots els racons de Baqueira Beret.

Un cafè ben calentó i directes cap al cap de Baqueira!

Sortim cap al TSD. Mirador (8’). Atenció quan creueu l’àrea de debutants i els punts de reunió de cursets i classes de Baqueira 1800. Arribarem al TSD. Mirador després d’un trajecte de vuit minuts. Tot a punt?

2 Pista Mirador fins a l’enllaç amb pista Ta Argulls i fins al TS. Teso dera Mina

Impressiona la vista que hi ha des de l’arribada al TSD. Tenim un mirador del Pirineu i de la Val d’Aran. Comencem el nostre descens per la pista Mirador* però no us espanteu...

Tot i que assenyalada com a vermella, els primers tres-cents metres es corresponen amb una pista de pendent blau. Baixem fins que arribem, havent passat per l’estació superior del TSD. Pla de Baqueira, a una primera cruïlla de pistes. Fem una parada en aquest punt i revisem el nostre pla. El nostre objectiu és baixar fins a la vall d’Argulls. En aquesta primera cruïlla els vermells (avançats) tenen l’oportunitat d’accedir més ràpidament a Argulls, però com que nosaltres som blaus (intermedis), encara baixarem uns cent metres per la pista Mirador fent àmplies corbes fins que trobem a la nostra esquerra el desviament blau Ta Argulls, un camí còmode, de pendent suau, que va travessant les pistes Pla de Baqueira i Ta Argulls i que arriba a l’accés a la vall d’Argulls.

* Pista Mirador el 1990 s’instal·laren a Baqueira els primers canons per a la producció de neu. Es cobriren més de 5 km de pistes des del cap de Baqueira fins a Baqueira 1500, els dos primers dels quals foren els de la pista Mirador. Amb motiu de la seva amplada fou coneguda popularment com “l’M 30”.

Sigueu prudents a les cruïlles i no oblideu agafar la màxima velocitat que pugueu per arribar a l’estació superior del TS. Solei, on comença la gran baixada cap a la vall d’Argulls. L’últim tram de la pista es converteix en un camí que travessa el vessant de la muntanya i cal evitar en tot moment fer cap tipus de corba. Esquiem amb cura!

Arribem a la vall d’Argulls. Atenció a la topada amb altres esquiadors que arriben com nosaltres i a la indicació situada a tocar del Parrec d’Argulls referent al camí cap al TS. triplaça Teso dera Mina (11’), que és on ens dirigim. El traç d’aquest camí per la cresta de la muntanya del Teso ens permet gaudir d’uns paisatges bellíssims.

3 Pista Lhastres dera Mina fins a la pista Bonaigua per arribar al TS. Cap del Port

Quan baixem del TS. seguirem recte endavant cap al port de la Bonaigua: Lhastres dera Mina i Bonaigua, delicioses pistes blaves...! L’últim tram de la pista Bonaigua s’estreny i després es converteix en un camí que ens porta al port de la Bonaigua mateix. En el moment que el camí es fa estret atureu-vos si cal i prepareu el descens. Quan arribeu al camí esquieu sempre recte endavant evitant fer viratges i, d’aquesta manera, no tindreu cap problema a l’hora de creuar el pont que travessa la carretera per accedir als telecadires.
Esquieu amb precaució!

4 Del TS. Cap del Port cap a la pista Pleta del Duc per arribar al TSD. La Peülla

TS. biplaça Cap del Port (8’). Vigileu i no baixeu a la parada intermèdia! Aquest remuntador ens connecta amb l’àrea de La Peülla. Serà la pista Pleta del Duc que ens permetrà accedir al TSD. La Peülla (4’) en territori de les Valls d’Àneu* .

*Les Valls d’Àneu, les valls altes del llit de la Noguera Pallaresa i el riu de la Bonaigua, són conegudes com les Valls de l’Alt Àneu, i formen part de la comarca catalana del Pallars Sobirà. L’any 2003 Baqueira Beret va ampliar el domini esquiable cap al vessant pallarès d’Àneu amb la instal·lació de tres nous telecadires: TSD. La Peülla, TSD. Bonaigua i TS. Cap del Port.

Des de l’estació superior del TSD. La Peülla observeu el fons de la vall de la Bonaigua i el gran contrast entre el blanc de la neu i la intensa foscor del bosc d’avets més ufanós del Pirineu, la Mata de València d’Àneu.

5 Pista Pleta del Duc cap al TSD. Bonaigua per la pista Cap a Baqueira

Tornem al Port! La Pleta del Duc -amplíssima- es va estrenyent a poc a poc i cal que anem reduint velocitat. Un esglaó amb un cert pendent envolta un grupet d’arbres i ens situa davant per davant de la pista Cap a Baqueira. Un altre descens que cal fer a bona velocitat per no quedar-nos curts i haver d’usar els bastons. Ja m’enteneu...

Al nostre Safari Blau hi ha pistes que s’inclinen lleugerament en algun tram i el blau es torna vermellós. Ànim, esquiadors!

Al Port agafem el TSD. Bonaigua (4’), que té l’arribada al coll d’Argulls, de 2350 metres, de tornada cap a Baqueira.

6 Pista Argulls bis fins al TS. Manaud

Aquí podeu triar entre les pistes Argulls i Argulls bis , ambdues un veritable plaer (s’estenen àmplies al llarg de la vall i són molt acollidores), fins arribar a la base del TS. Manaud (9’), que ens retornarà a cap de Baqueira.

Ens trobem altre cop a cap de Baqueira, però ara un pèl més amunt: l’arribada del TS. Manaud se situa lleugerament per sobre del TSD. Mirador i a l’alçada de l’estació superior del TSD. Jorge Jordana.

7 Pista Cara Nord fins al TSD. Jesús Serra

Des d’aquí ens toca baixar la pista Cara Nord, que recorre tot el vessant nord de la muntanya de Baqueira. Seguiu les indicacions!

La pista es desvia cap a la dreta en una gran cruïlla sota el traçat del TSD. Mirador per fer-se més estreta i accedir definitivament a la cara nord de la muntanya. Atenció a la sortida d’aquesta estretor! Com a conseqüència de la parada d’esquiadors s’hi acostumen a formar algunes banyeres i el blau s’envermelleix... Encara que amb la nova incorporació de productors de neu en aquesta zona, es difícil que passi. Arribem a Orri i des d’aquí enllacem amb l’àrea de Beret.

Si voleu finalitzar el primer tram del Safari Blau a Orri, la pista Dera Cascada us torna a Baqueira 1500. Un cop allà podeu agafar el TC. Baqueira i tornar a l’Info Cafè de Baqueira 1800. Quan tingueu ganes de fer el segon tram podeu tornar a Orri des de l’Info Cafè seguint el TSD. Era Cabana (3’) i baixant per Ta Orri i Cara Nord.

8 Pista Ta Beret bis fins al TSD. Blanhiblar

TSD. Jesús Serra (6’)*. Descans. Les nostres cames ja han fet uns quants quilòmetres. Arribem així a l’extensa àrea de Beret. El descens fins a l’immens pla de Beret el dueu a terme per les amplíssimes pistes de Ta Beret, vosaltres trieu! Gaudiu d’aquest paradís blau...!

Arribem al pla de Beret directes a agafar el TSD. Blanhiblar (6’). A l’estació superior no tindrem més remei que fer una parada a la terrassa del Parrec de Blanhiblar, prendre un refresc i fins i tot començar a celebrar el nostre Safari Blau amb una copa de cava i una pulga de pernil ibèric.

*TSD Jesús Serra. Inaugurat al desembre de l'any 2014 en substitució del TS Vista Beret amb motiu del 50 aniversari de l'obertura de l'estació d'esquí de Baqueira Beret, i en memòria de qui va ser artífex del seu gran desenvolupament, D. Jesús Serra Santamans.

9 Pista Roques d’en Macià fins al TQ. Costarjàs

La vista de les àrees de Beret i Baqueira des d’aquest privilegiat mirador és única. Preneu-vos tot el temps del món!
Reemprendrem el nostre Safari Blau baixant per la pista Roques d’en Macià. La pista discorre pel costat d’uns espectaculars gendarmes de roca que vigilen el nostre pas. Té dos petits esglaons amb un pendent més accentuat que, un cop superats, ens fan esquiar ràpidament fins agafar el TQ. Costarjàs (6’), un teleesquí biplaça que ens duu al cim de la muntanya de Costarjàs.

10 Pista Costarjàs -Arriu dera Serra- Blanhiblar fins al TSD. Dera Reina

El descens cap al pla de Beret discorre per la pista Costarjàs, que corre paral·lela al remuntador, de variats i fàcils relleus en els quals fins i tot haurem de fer algun descens ràpid per no quedar-nos aturats. Si mirem cap al darrer tram del Pla de Beret quan som a aquest darrer punt de la part més baixa del TQ, la pista es troba amb un tàlveg que desemboca a Blanhiblar.

Aprofiteu i guaiteu també des d’aquí al Boardercross situat a la banda esquerra de la pista, allà veurem que els snowboarders i riders més agosarats baixen per un tobogan molt pronunciat ple de corbes i salts espectaculars.

Arribem així al final de la pista, la qual, ja amb molt poc pendent, creua la carretera de Beret per un pont direcció, definitivament, al Pla. Hem d’agafar velocitat en aquest darrer tram i evitar fer corbes i aturades quan travessem el pont. Tots anirem molt ràpids... Ah!, i no us espanteu, que el pla de Beret s’encarregarà a poc a poc de reduir la vostra velocitat abans d’arribar al proper TSD. Dera Reina*

Anem gairebé gairebé amb la reina a escalar el Tuc de Baciver...!

*TSD Dera Reina: inaugurat el desembre de 1982 per SM la Reina Sofia, fou el primer remuntador mecànic que s’instal·là a l’àrea de Beret. El 1999 fou substituït per l’actual telecadira desembragable de 6 places, se’n canvià el traçat original i se n’amplià la longitud de recorregut.

11 Pistes Torn de Baciver -Ta Baqueira- Cascada fins a Baqueira 1500

Gairebé gairebé, perquè el TSD. Dera Reina (7’) ens deixa molt a prop d’aquest impressionant cim. Un altre cop ens cal un descans per gaudir del paisatge i preparar-nos per als més de sis quilòmetres de descens que ens esperen fins a Baqueira 1500.

Al cap d’uns pocs metres de la sortida, a la dreta, se situa l’accés a la pista Torn de Baciver, un camí de pendent suau que acaricia la muntanya i ens porta a un racó molt alpí on la pista s’eixampla i ens convida a córrer i a córrer i a córrer fins que enllacem amb Ta Baqueira en direcció a Orri.
Preneu-ne nota!

Quin gust! Esquiar per pistes amplíssimes, blaves com l’ampli cel que ens descobreix el Pirineu...

Descanseu al vostre gust en el racó que més us abelleixi quan les vostres cames us ho demanin i el vostre cor s’acceleri. Ta Baqueira us porta per llocs d’ensomni perquè gaudiu de les millors vistes de l’Aneto i les Maladetes, que donen esplendor a la Val d’Aran.

I ara, feu atenció al nostre consell al final del Safari Blau:

El final és com el descens després de l’ascensió a una gran muntanya. Cal que estigueu molt atents! El nostre ha estat el descens de moltes de les pistes fàcils de l’estació que sempre ens han exigit vigilància, compromís i una certa destresa perquè llurs pendents de vegades s’han incrementat i la qualitat de la neu ha ajudat a augmentar o disminuir-ne la dificultat.

Des d’Orri seguim la pista Dera Cascada , un preciós itinerari de diferents relleus que ens porta de tornada a casa, satisfets i orgullosos a la fi del nostre Safari Blau.

Tingueu precaució durant tot el recorregut final per Dera Cascada i gaudiu de l’últim descens fins arribar a Baqueira 1500, on agafareu el TC. Baqueira.

12 Fi del trajecte inferior TC. Baqueira - Baqueira 1500

Punt d’arribada: Info Cafè Baqueira 1800.
Enhorabona!

Llegenda

• Venda de forfets Venda de forfets
  • Informació Informació
  • Aparcament Aparcament
  • Lavabos Lavabos
  • Lavabos de minusvàlids Lavabos de minusvàlids
  • Nucli S.O.S. Nucli S.O.S.
  • Pàrrecs, Bars i Barralh Pàrrecs, Bars i Barralh
  • Zona Snowpark Zona Snowpark
  • Ski Kronos Ski Kronos
  • Escola d'esquí i Snowboard Escola d'esquí i Snowboard
  • Punt de trobada Escoles d’Esquí i Snowboard Punt de trobada Escoles d’Esquí i Snowboard
  • Molt fàcil Molt fàcil
  • Stàdium d’Slalom Stàdium d’Slalom
  • Zona debutants Zona debutants
  • Ski Kronos Ski Kronos

Anar a: Contingut principal » | Principi de pàgina »